10 Mart 2008 Pazartesi

Ben-cil / 28 Nisan 2006

Oz büyücüsünde ki aslanı hatırlar mısınız ? Öykünün sonuna dek insanlara öğretilmiş aslan özelliklerini gösteremeyen ama içinde tüm aslan özelliklerini içinde barındıran aslan. Gerçek olmayan , insan parçalamayan ama öykünün sonunda bize öğretildiği gibi davranan aslan...

Niye insanlar bencil olduklarını kabul etmezler ? Bencillik yıllardır insanlar arasında kötü bir huy olarak algılandığı için mi? Oysa herkes bencildir. Ben mutlu olmayayım, onun mutluluğu benim mutluluğumdan daha önemli diyen ise bencil olmayan değil salaktır. Bir insan, bir seçim yaptığında o hissin vereceği mutluluk; karşı tarafın mutluluğunu görmekten daha fazla mutluluk veriyorsa insan yine bencildir. Ama itiraf edemez bunu kendine. Başkalarına ben bencil değilim der yaptıklarını anlatır pişkin pişkin.

Bencilliği benim beş elmam var beşini kendim yemem arkadaşlarıma veririm diye algılar bir çok kişi açgözlülüğün tanımına bakmadan.

Hadi, gerçekten etrafta kimse yokken ben bencilim diyemiyorsanız yalancısınız, insanlar varken diyemiyorsanız korkaksınız...

Zaten nasıl bir zihniyet, hayatı yaşayandan bencil olmamasını bekler. Ben, bencil olmazsam kim olacak ?

0 yorum: