27 Mayıs 2014 Salı

Hable con ella


Cucurrucucu Caetano Veloso "Hable con ella" paylaşan: ozikani



Güzel filmdi liseden beri izlemem gereken filmler arasında vardı ve dün izledim sonunda. Kısmetle ilgili götlü falan ayıp bir atasözü var ama onu yazmayayım buraya. Haa şimdi bunu niye yazdım buraya önce vardı ve kısmet düne kısmetmiş diye esprili cümle yazayım dedim sonra esprili gelmedi pek sonra sildim dün izledim sonunda diye naifff basit ağdasız mükemmel bir açıklayıcı cümle kurunca kısmete falan gerek kalmadı.

Filmi dvd'sinden izledim. Dvd'de özel bölümde pedro almadovar ve charlie chaplin'in kızı filmi anlatıyorlar. Charlie chaplin'in kızının adını aratmaya üşendim evet filmde dans hocasını oynayan kadın işte. Dur lan bakayım ne olacak diyorum ama yok bakmayacağım takıntılı değilim. O özel bölüm gerçekten mükemmel olmuş bir sürü dvd var elimde hepsini kontrol etmesem de izlediklerim arasında hiç birinde böyle şukela bir durum yoktu. Mesela bazılarının özel bölümü var alt yazısı yok ki dingillik bana kalırsa öyle olunca izlemiyorum. Ben de isterdim hatta hayali arkadaşım Tahir de isterdi anamızın karnında olmasa da ana dilimizin ingilizce olmasını ama olmamış nasip değilmiş, öğrenememişiz de adam gibi olmuyor yani kısaca alt yazı olması lazım lan akıp gidiyor yazdıklarım bak filmle ilgili hiç bir şey yazmadım. Neyse o bölüm hakikaten güzel almadovar bahh burda böyle yaptım mükemmelim değil mi şu şarkı çok güzel uuuu çok duygusal falan yapıyor. tamamını izleyemedim ilk 20 dakikasını izledim özel bölümün de kaçırdığım çok bir şey olmadı. Geçelim laka lukadan sonra filme

2001 yapımı İspanyol filmi işte yönetmeni Perdo Almadovar Trivia Pursuit sorusu kaçırmazsınız artık. Filmde dört ana karakter var diyebiliriz ama şimdi yani bundan fazlasını yazsam bence spoiler oluyor. Film kritiklerinin ya da yazılarının izleyene mi izlemeyene mi olduğu konusunda sıkıntı var. Şimdi ben oradaki karakterleri ne olduğunun başını bile yazsam filmin tadını kaçırır ki yazacaklarımı dvd'nin arkasındakiler bile olsa olmaz bana kalırsa. İzlemeyenler önce izlesin sonra geri gelsin hee bir şey yazacağımdan değil geyik yapıyorum fark ettiğiniz üzere ama okumayın bundan sonrasını.

--------SPOİLER----------

LAN KOCA KOCA HARFLERLE dur küçülteyim spoiler yazdık da ne yapayım yani gelip buraya filmi mi anlatayım aptal sinema yazıları gibi öyle yapayım ne olacak anasını satayım. Her neyse film 4 ana karakterden oluşuyor ama asıl 2 erkek karakter Benigno ve Marco oluyor. Film ne anlatıyor diye sorsalar mucize, dostluk ve en göze sokuşundan hastalıklı bir aşkı anlatıyor. Müzikleri filmin enfes on numero diye yalakça diyebiliriz hatta. Görüntü yönetmeni kimse ellerine sağlık. Görüntü yönetmeni ne bokuma yarıyor bilmiyorum cahilim ama bu odadaki renkleri, eşyaların dizilişini kameraya yansıtışından ilgileniyorsa övgü ona yok başkası yapıyorsa ona övgülerimi ilettim. Filmde Benigno adlı yüz yıllardır annesine bakmış bir adam var annesine bakabilmek için dışarıdan hasta bakıcı eğitimi görmüş evi de bale kursunun karşısında. Bak vallahi filmi anlatıyorum dur lan öyle yapmıcam. Benigno adlı baş karakterimiz(uuu çok afilli oldu) evinden içinden çıkmayan, babası tarafından küçük yaşta terk edilen hastalıklı bir karakter ya da bana öyle geldi. Yönetmen başarıları olarak görüyorum ben bu durumları bir yandan da halkı yanlış bilgilendirme. Saatlerce izlediği ve aşık olduğu bir kadının bitkisel hayata girmesiyle ona bakması üstünden yürüyor bir hikaye diğer hikayemiz ise loser'in allahı Marco ki bayağı iyi oyuncuymuş abimizin boğa güreşcisi sevgilisi arasında geçiyor. Tabii tahmin edeceğiniz üzere boğa kadını hoplatıyor sonra kadın da bitkisel hayata giriyor ilk sahnede yanyana oturan Marco ve Benigno hastanede can ciğer kuzu sarması oluyorlar. Şimdi buraya spoiler dedim ya istediğimi yazıyorum. Bu Marco'ya da gelen vurmuş giden vurmuş yazık adama o kadar kadının başını bekledi meğer kadın bunu terk edecekmiş öylesine de çok seviyordu mutlu mutlu. Tabii bunu anlıyorsunuz zira yaşamışsınızdır siz mutlu mutlu bir şeyler anlatırken partneriniz bir şey konuşmamız lazım diyerek asıyorsa suratını zehir tadı gelecektir ağzınıza yakın zamanda. Her neyse Türkiye seyahat rehberi de yazmış ya la Marco. Duyunca aha aha türkiye oldu demeden duramadım yine. Marco ilk ve 10 yılda anca unutabildiği sevgilisinden sonra yine dumura uğruyor boğa güreşcisi sevgilisi tarafından. Meğer o başından beri başkasını seviyormuş falan filan ki başından beri başkasını seviyor demek yanlış ama asıl istediği önceki sevgilisi imiş ki. Şu televizyon programlarıyla dalga geçen parodi mükemmel olmuş diyebiliriz aha hakikaten böyle lan şimdiki televizyon diyorsun ki almadovar'da özel bölümde kendime hak gördüm televizyonların ne kadar aptal yayınları olduğunu göstermeye diyor. Her neyse şimdi vızır vızır geçelim filmi sıkıldım zira bir bok yazdığım da yok arada gösterilen ve Benigno'ya tecavüz düşüncesini aklına sokan sessiz film mükemmel olmuş filmin o kısmında bayağı bir güldüm küçülen aşık idi filmin adı ve ayrı imdb notu olsa 9 verilir o kadar güzel bir parodi idi. Bak parodi falan yazıyorum da sorsanız google'a bakmadan cevap veremem. Her neyse film tabii ki bir mucize filmi tabii ama şimdi diyelim ki gerçek hayattaki bir adamın sevgilisi bitkisel hayata girdi şunu izlese mazallah cinsel ilişkiye girebilir tamam sapıkça düşünüyorum ama Benigno'yu inanılmaz masum gösteriliyor hele ki kadının iyileştirilmesiyle gerçeklikten fersah fersah uzakta bir filme dönüşüyor tabii filmin anlatılışından başından anlıyorsunuz kadının iyileşeceğini ve bu iyileşmenin filmin notundan basit olmayacağını ön görebiliyorsunuz ama bu şekilde sapıkça ve yanlış olan bir durumu iyiymiş gibi gösterilerek anlatılmasa iyiydi. Adam bir kere kesinlikle hastalıklı ve yaptığı asla düşünülemez ama film size öyle bir anlatıyor ki durumu ama iyileşti o hissetmişti iyileşeceğini gibi bir durum oluyor. Benigno ile Marco arasındaki arkadaşlık ise mükemmel ki Marco olmasa bu film bu kadar iyi olmazdı eminim. Çok duygusal bir karakter olmuş Marco ki burada bence biraz kurgu hatası çarpıyor gözlere ya da kurgu hatası demesek de boşluklar kalıyor. Şimdi tamam yıllardır tanıdığın bir adam değil ama Benigno'nun hastalıklı bir aşkı olduğunu biliyorsun ve adamın çocuğunun öldüğünü söylersin ve kadının da durumunda değişme yok dersen ne olmasını bekliyorsun ki onu söylemeye karar verdiği an Benigno'nun intihar edeceğini biliyor ve nasıl işleneceğini bekliyorsunuz sadece. Bence o kadar duygusal anlatılan bir adam Benigno'ya her türlü söylerdi abi böyle böyle oldu diye avukata inanmazdı ki avukatın söylememesi için dedikleri tamamen yersiz. Kadın iyileşti dersen kafayı yer falan diyordu lan niye kafayı yesin asıl iyileşmedi dersen kafayı yer diyemiyor bizim eleman. Avukatla konuşmasına samimiyetsiz hollywood konuşmaları göze çarpıyor ama ben yalan söyleyemem ona ühü ühü avukat: ben söylerim sen rahat ol. Her neyse ondan sonra da kadına niye söylemiyor böyle böyle oldu diye o da bir muamma ben olsam o kadar yas tutarken gidip söylerim kadına hatta eve götürürüm aha bak eve derim işte böyle bir adamdı seni hayata döndüren onu bile yapmıyor dombalak marco ki bence yönetmen anlatımında bu kısımlar anlatılıyordur. Filmin sonunda komadan iyileşen kadının hocası marco'ya ben bale hocasıyım konuşmamız o kadar basit olmaz falan diyor ki bence burada kadının adamın anlattıklarını hatırladığını falan söyleyecek adam hatırlamasa da o bale oyunlarını ya da kısa filmleri bildiğini falan anlatabilir. Filmin sonunda da Marco ile alicia diyerek bitiyor film. Güzel filmdi 10 üzerinden 8'lik bir filmdi ama dediğim gibi bitkisel hayattaki bir hastaya tecavüz ederek iyileştirmek evet masalsı bir anlatım ama hoş değil bana kalırsa sinema bana kalırsa ille de bir sonuca varıcam kafasında olmamalı adam ona öyle anlatarak yıllarca sonra yaşlandıklarını göstererek bitirebilirdi tabii bu daha holivudca olabilirdi ama aklıma gelmese de dediğim gibi daha güzel bir final bulunabilirdi filme. dediğim gibi izledim gayet güzel bir filmdi duygusal ama mucize filmlerini sevmiyorum çünkü benim hayatımda mucize falan yok sonra bekliyoruz bir şeyler olsun diye duvar oluyoruz sonra. normalde şu hikayeyi başka biri yönetse ya da sadece senaryoyu okusam 6 hatta 5 verirdim ama hem çekimler iyi izlerseniz anlayacaksınız hem o aradaki kısa film çok iyi(bukowski'nin 15 cm adlı hikayesinden esinlenmiş olsa gerek) hem de ki en önemlisi müzik hakikaten çok iyi kullanılmış. Sadece üstte paylaştığım şarkıyı hayatımda ilk kez dinlediğimden not 1 puan yükseltilir.


---SPOILER---

Ha bir de Shameless'da ki I find the cure to comas bölümünü paylaşmazsak olmaz gülersiniz hem ama o youtube yasaklıysanız izleyemezsiniz ultrasurf kurun. lan bu bloga girip youtube'a giremeyen yoktur neyin kafasındaysam



0 yorum: