14 Kasım 2009 Cumartesi

Düşündüğün Şeylerin Daha Önce Yazıldığına Tanık Olmak

Diyelim ki kendinizce hayata bir yaklaşım, bir düşünce sistemi geliştiriyorsunuz ya da bir şey düşünüyorsunuz; ilk siz düşünmüşsünüz gibi geliyor ama öğreniyorsunuz ki öyle değil. Siz daha doğmadan önce düşünülmüş, yazılmış hatta kayıtlara bile geçilmiş. Yazık tabii. Benim düşündüğümü başkaları da düşünmüş diyerek sevinmek mi lazım yoksa ulan benden önce zaten düşünmüşler deyip üzülmek mi karar veremedim.

"Belki de insanları sevenlerin görevi, onları gerçeklere güldürmektir; gerçeği güldürmektir; çünkü biricik gerçek, gerçeğe duyulan çılgınca tutkudan kendimizi kurtarmayı öğrenmektir."

Özellikle "Belki de insanları sevenlerin görevi, onları gerçeklere güldürmektir." bölümünü bir aydır yakınlarıma söyler dururum. Fark ettim ki kitapta yazıyor. Hatta -öngörebildiğim kadarıyla- binlerce yıl önce Aristo düşünmüş. Yazayım dedim.

2 yorum:

Canselmo dedi ki...

Kendi çapında bir şeyler yaratmaya çabalıyorsan kötü bence. Sonuçta beynini yormuşsun, belli bir emek vermişsin; ama sırf adamın biri senden bin yıl önce doğmuş diye fikrin gereken değeri görmüyor; üstelik bir de hırgız ilan ediliyorsun.
He öyle bir derdin yoksa fena değil aslında. Oldukça ego tatmin edici bir durum hatta. Adam yüzyıllık düşünür, ama ben de buldum hacı diyebilirsin.

Öyle yani..

Muhsi dedi ki...

Yaşa sen Ellaam. Harbiden adam yüz yıllık düşünür aynı şeyi ben de düşünmüşüm diyerek mutlu oldum sayende.